Loading…
Attending this event?

Teacher Skills Forum 2018

View analytic
avatar for Tony McAleavy - توني مكاليفي

Tony McAleavy - توني مكاليفي

Education Development Trust - مركز تطور التعليم
Research and Consultancy Director - مدير قسم الأبحاث والاستشارات

Tony is the Research and Consultancy Director for Education Development Trust (formerly CfBT Education Trust) which is a large not-for profit international education consultancy organisation. His organisation works on education reform projects all over the world, for example for national governments and for international organisations such as UNICEF and the European Commission. Tony has worked in the field of education and education reform for almost forty years. He has a Masters Degree from the University of Oxford. Tony has provided assistance to reform projects in many countries and is currently involved in projects in England, Brunei and Mexico. He manages the Education Development Trust research programme. He is also personally the author or co-author of several research reports including: ‘Lessons from London Schools’ (2014), ‘Interesting Cities’ (2015), ‘School improvement in London’ (2016), ‘Rapid school improvement’ (2016) and the ‘The rapid improvement of government schools in England’ (2017).

توني هو مدير قسم الأبحاث والاستشارات مركز تطور التعليم (المعروف سابقاً بصندوق التعليم CfBT). مركز تطور التعليم هو مؤسسة كبرى غير هادفة للربح تعمل في مجال استشارات التعليم الدولي. مؤسسته تقوم بمشاريع إصلاح التعليم في كافة أنحاء العالم، منها مشاريع للحكومات والمؤسسات الدوليّة مثل اليونسيف والاتحاد الأوروبي. وقد قام توني بالعمل في مجال التعليم ومشاريع إصلاح التعليم لمدة قاربت أربعون عاماً. توني حاصل على شهادة الماجستير من جامعة أوكسفورد. قام بتقديم الدعم لمشاريع الإصلاح في العديد من البلاد وهو حالياً يشارك في مشاريع مقامة في بريطانيا وبروناي والمكسيك، كما أنه يدير برنامج البحث التابع لمركز تطور التعليم. إضافة إلى ذلك فهو كاتب أو كاتب مشارك لعدة تقارير بحثيّة منها: "عِبَر من مدارس لندن" (2014) و"مُدن شيِّقة" (2015) و"تحسين المدارس في لندن" (2016) و"التحسين السريع للمدارس" (2016) و"التحسين السريع للمدارس الحكوميّة في بريطانيا" (2017).