Loading…

Teacher Skills Forum 2018

View analytic

Sign up or log in to bookmark your favorites and sync them to your phone or calendar.

←View All Dates
Sunday, March 4
 

8:45am

9:30am

10:15am

Exhibitor Session: BravoBravo Yarmuk - Ground FloorLIMITEDMunzer Fahoum • Jalal Masarweh • Rawan Mubarak ... Harranah 4 - First FloorLIMITEDآلاء الشنتف التفكير الدولي والانفتاح على الآخر في صفوف اللغة العربية\ برنامج الدبلوما Aqaba - Sea FloorLIMITEDمرام خالد جمعة المراقبة: وسيلة تعليم وتقييم Harranah 1 - First FloorLIMITEDGhada Maalouf - غادة معلوف تفعيل القيادة الطلابية Harranah 2 - First FloorLIMITEDشادن السلمان • بثينة مسعود فن تصميم الخريطة التاريخية Jerash - Ground FloorLIMITEDإبراهيم العوضي كيف يدعم مدير المدرسة التعلّم في مدرسته ( A Lesson Study Approach) Harranah 5 - First FloorLIMITEDفراس العمري هل هم مضطربون؟ أم أبناء مرحلتهم النمائية !! Mount Nebo 2 - Sea FloorLIMITEDرائدة القصار • هاني مناصرة Collaboration in the Classroom Harranah 6 - First FloorLIMITEDRuba Sha’ath Developing a Coaching Culture in an Organization Petra 1 - Sea FloorLIMITEDFiona Rodger - فيونا رودجر DP academic update Wadi Rum 2 - Ground FloorLIMITEDAlan Wrafter - آلان رافتر I don’t know how to do that using mathematics! Petra 2 - Sea FloorLIMITEDAarnout Brombacher Implementing the IB Career related Programme Mount Nebo 1 - Sea FloorLIMITEDDolly Wanjiku • Jon Halligan - جون هاليجان Learning from medicine and healthcare – applying evidence-based practice within a supervisory system Wadi Rum 1 - Ground FloorLIMITEDRichard Churches - ريتشارد تشيرشز • Haneen Arikat - حنين عريقات Learning through choice Amra - Ground FloorLIMITEDLana Batayneh • Dima Jaradat MYP eAssessment: Challenges and Opportunities Dead Sea 1 - Sea FloorLIMITEDRobert Harrison - روبرت هاريسون Positive Mentoring Harranah 3 - First FloorLIMITEDSally Kari Why Workshop – How the Workshop Model Transforms Student Learning Mutah - Ground FloorLIMITEDSarah Muller

10:45am

11:15am

11:45am

12:15pm

Exhibitor Session: Mubakkir; an easy-to-use app for teachers (Diglossia) Yarmuk - Ground FloorLIMITEDMimi Jett إدارة الصف من أجل التعلم Harranah 1 - First FloorLIMITEDLina Mouchantaf - لينا مشنتف الأخبار الكاذبة ... طرق الكشف ومهارات تحليل واستخدام المعلومات Dead Sea 1 - Sea FloorLIMITEDBayan Al Tal - بيان التل • عنود الزعبي • عبدالله الكفاوين التعلّم الفعّال باستعمال التكنولوجيا Wadi Rum 2 - Ground FloorLIMITEDZayed Qassem • سهام سليمان التمثيل الرياضي في تعلم الرياضيات Harranah 4 - First FloorLIMITEDمحمود جسّار • طلعت عياصرة الشخصية تغير الواقع الذاتي - ما هو التأثير المباشر للمدرس على شخصية الطالب؟ Harranah 5 - First FloorLIMITEDHelena Sayegh - هيلينا الصايغ دور الصحة والرفاهية في التعليم الشامل Harranah 6 - First FloorLIMITEDSumaya Alyusuf - سمية اليوسف ربط مفھوم خدمة التعلّم بالوحدات الدراسیة والمجتمع المحلي Harranah 3 - First FloorLIMITEDريم صوالحة فن وعلم في الصف – الصوت والالقاء Harranah 2 - First FloorLIMITEDغاندي كشميري لنجعل نموهم السلوكي آمنًا Amra - Ground FloorLIMITEDوسام الحساسنة Change management VS Transformational leadership Petra 1 - Sea FloorLIMITEDMunzer Fahoum Developing questioning skills to support learning in mathematics and science Petra 2 - Sea FloorLIMITEDTeresa Smart - تيريزا سمارت Reaching Every Student: Integrating A Variety of Reading and Writing Activities to Suite the Learner Mutah - Ground FloorLIMITEDRola Jaber • Elizabeth Pinto Student Agency and Action Capacity Mount Nebo 2 - Sea FloorLIMITEDLaura Griffin - لورا جريفين Use ScreenCastify to Improve Independent Learning Aqaba - Sea FloorLIMITEDReham Al Saleh Using Bloom’s taxonomy to adapt English lessons to learners’ needs Wadi Rum 1 - Ground FloorLIMITEDKatherine Martinkevich - كاثرين مارتنكيفيتش Using free web based tools and resources to support teaching and learning Mount Nebo 1 - Sea FloorLIMITEDRowan Roberts - روان روبرتس • Sarah Horrocks - سارة هوروكس

12:45pm

1:15pm

1:45pm

2:45pm

التقنيات التعليمية المساندة لتفعيل عملية التعليم والدمج لطلاب ذوي اضطراب طيف التوحد Dead Sea 1 - Sea FloorLIMITEDجيمان عماري الدعم الفني والمساءلة الذكية طريقك لتحسين الممارسات التدريسية Jerash - Ground FloorLIMITEDتهاني عبد ربه محمد عوض المعلّم الباحث Petra 1 - Sea FloorLIMITEDنسرين فرح تفعيل هندسة الروبوت و الذكاء الاصطناعي في المنهاج المدرسي Wadi Rum 1 - Ground FloorLIMITEDأنس جردات • نضال عبد الله جروان عدسات القارئ الخبير في كرة بلوم Um Qais - Ground FloorLIMITEDغدير الحطبة • محمد تيسير الزعبي فھم المعلمين والمُتعلّمين للتفكّر Aqaba - Sea FloorLIMITEDمحمود القادري قوة التساؤل لتعزيز التفكير الناقد Harranah 3 - First FloorFULLمروة بكيرات كيف تُعزّز التغذية الراجعة بين الأقران من تعلّم الطلبة؟ Harranah 5 - First FloorLIMITEDسناء مصطفى الرياحي نطور نماذج ذهنية لبناء المعرفة العلمية، لماذا؟ Amra - Ground FloorLIMITEDرائد الدحلة • ديمة الرواشدة A journey of transformational leadership Harranah 4 - First FloorLIMITEDMirna Al Jouzi Beyond Assessments Petra 2 - Sea FloorLIMITEDRania Al Ataba • Mais Quawas Challenging the way teachers understand quality: a pupil’s perspective of learning Harranah 2 - First FloorLIMITEDAnna Riggall - آنا ريجال Designing Questions: Purposefully Developing Students’ Thinking and Social Emotional Learning Harranah 6 - First FloorLIMITEDChristy Folsom - كريستي فولسوم Engaging Students in the Classroom: Cooperative Learning Strategies Mutah - Ground FloorLIMITEDMichael Levasseur International- mindedness Mount Nebo 1 - Sea FloorLIMITEDFidelis Nthenge - فيديليس نثينج Observation for teaching and assessing Harranah 1 - First FloorLIMITEDGhada Maalouf - غادة معلوف SMP: Songs, Movies, and Plays; An Innovative Method for Teaching English Dead Sea 2 - Sea FloorLIMITEDFereshteh Khosravian - فيريشته خوسرافيان Teaching computational thinking as part of a coding curriculum Wadi Rum 2 - Ground FloorLIMITEDRowan Roberts - روان روبرتس Teaching Digital Citizenship Mount Nebo 2 - Sea FloorLIMITEDRawan Al Abdallat

4:15pm

.توظیف الأدب و الدراما في إحیاء سیر ذاتیة مؤثرة Harranah 2 - First FloorLIMITEDدیما ساحلیة • نسرين كرادشة البرمجة: جسر من التنظير إلى التطبيق Mount Nebo 2 - Sea FloorLIMITEDصبرين السلمان • محمود جسّار التعبير الفني والوعي الذهني Harranah 4 - First FloorLIMITEDفرح أبوحمدان • علا خورشيد التقييم في الصف المبني على البحث Harranah 3 - First FloorLIMITEDرنا عمارين الدراما التعليمية ودورها في تنمية الخيال وتعزيز الثقة في النفس Harranah 1 - First FloorLIMITEDمهند النوافلة دعم التدريس:الوصف قبل التفسير Dead Sea 1 - Sea FloorLIMITEDميسون مسعود • دعد هدايه كیف نصل إلى مھارات التفكیر العلیا من خلال البرمجة واللیجو Aqaba - Sea FloorLIMITEDساندي قاقیش Sandy Kakish ما هو الاسلوب العلمي لإدارة الصف وضبطه وخصوصاً مع الشخصيات الصعبة Harranah 5 - First FloorLIMITEDHelena Sayegh - هيلينا الصايغ وظِف الوسائط المتعددة في وسائلك التعليمية Mount Nebo 1 - Sea FloorLIMITEDمي حجازي • فايز أبو معلا Assessments for learning Amra - Ground FloorLIMITEDNoor Othman ATL for lifelong Learning Petra 1 - Sea FloorLIMITEDIman Awwad How to become an IB World School Mutah - Ground FloorLIMITEDDina Khalaf - دينا خلف Lenses for Understanding: Emotions of Learners and Learning Harranah 6 - First FloorLIMITEDAudai Ababneh Let's Make our learning visible…. Wadi Rum 2 - Ground FloorLIMITEDHaneen Elayyan • Bana Saad Making technology click in and outside the classroom Dead Sea 2 - Sea FloorLIMITEDTapsi Chhabra - تابسي تشهابرا • Shonali Khanna - شونالي خانا Marzano’s Six-Step Process for Building Academic Vocabulary Jerash - Ground FloorLIMITEDOraib Al-Faoury • Randa Daoud The Power of Story Telling in Flipped Classroom with Primary Learners Petra 2 - Sea FloorLIMITEDRadhika Sista - راديكا سيستا Using the Language Experience Approach to Boost Young Learners’ English Wadi Rum 1 - Ground FloorLIMITEDCodie Chaudoin