Loading…

Teacher Skills Forum 2018

arrow_back View All Dates
Sunday, March 4
 

8:45am PST

9:30am PST

10:15am PST

Exhibitor Session: BravoBravoLIMITED Yarmuk - Ground FloorMunzer Fahoum • Jalal Masarweh • Rawan Mubarak ...LIMITED Harranah 4 - First Floorآلاء الشنطف التفكير الدولي والانفتاح على الآخر في صفوف اللغة العربية\ برنامج الدبلوماLIMITED Aqaba - Sea Floorمرام خالد جمعة المراقبة: وسيلة تعليم وتقييمLIMITED Harranah 1 - First FloorGhada Malouf - غادة معلوف تفعيل القيادة الطلابيةLIMITED Harranah 2 - First Floorشادن السلمان • بثينة مسعود فن تصميم الخريطة التاريخيةLIMITED Jerash - Ground Floorإبراهيم العوضي كيف يدعم مدير المدرسة التعلّم في مدرسته ( A Lesson Study Approach)LIMITED Harranah 5 - First Floorفراس العمري هل هم مضطربون؟ أم أبناء مرحلتهم النمائية !!LIMITED Mount Nebo 2 - Sea Floorرائدة القصار • هاني مناصره Collaboration in the ClassroomLIMITED Harranah 6 - First FloorRuba Sha’ath Developing a Coaching Culture in an OrganizationLIMITED Petra 1 - Sea FloorFiona Rodger - فيونا رودجر DP academic updateLIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorAlan Wrafter - آلان رافتر I don’t know how to do that using mathematics!LIMITED Petra 2 - Sea FloorAarnout Brombacher Implementing the IB Career related ProgrammeLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorDolly Wanjiku • Jon Halligan - جون هاليجان Learning from medicine and healthcare – applying evidence-based practice within a supervisory systemLIMITED Wadi Rum 1 - Ground FloorRichard Churches • حنين عريقات Learning through choiceLIMITED Amra - Ground FloorLana Batayneh • Dima Jaradat MYP eAssessment: Challenges and OpportunitiesLIMITED Dead Sea 1 - Sea FloorRobert Harrison - روبرت هاريسون Positive MentoringLIMITED Harranah 3 - First FloorSally Kari Why Workshop – How the Workshop Model Transforms Student LearningLIMITED Mutah - Ground FloorSarah Muller

10:45am PST

11:15am PST

11:45am PST

12:15pm PST

Exhibitor Session: Mubakkir; an easy-to-use app for teachers (Diglossia)LIMITED Yarmuk - Ground FloorMimi Jett إدارة الصف من أجل التعلمLIMITED Harranah 1 - First FloorLina Mouchantaf الأخبار الكاذبة ... طرق الكشف ومهارات تحليل واستخدام المعلوماتLIMITED Dead Sea 1 - Sea FloorBayan Al Tal - بيان التل • عنود الزعبي • عبدالله الكفاوين التعلّم الفعّال باستعمال التكنولوجياLIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorZayed S. Qassem • سهام سليمان التمثيل الرياضي في تعلم الرياضياتLIMITED Harranah 4 - First Floorمحمود جسار • طلعت عياصرة الشخصية تغير الواقع الذاتي - ما هو التأثير المباشر للمدرس على شخصية الطالب؟LIMITED Harranah 5 - First FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ دور الصحة والرفاهية في التعليم الشاملLIMITED Harranah 6 - First FloorSumaya Alyusuf - سمية اليوسف ربط مفھوم خدمة التعلّم بالوحدات الدراسیة والمجتمع المحليLIMITED Harranah 3 - First Floorريم صوالحة فن وعلم في الصف – الصوت والالقاءLIMITED Harranah 2 - First Floorغاندي كشميري لنجعل نموهم السلوكي آمنًاLIMITED Amra - Ground Floorوسام الحساسنة Change management VS Transformational leadershipLIMITED Petra 1 - Sea FloorMunzer Fahoum Developing questioning skills to support learning in mathematics and scienceLIMITED Petra 2 - Sea FloorTeresa Smart - تيريزا سمارت Reaching Every Student: Integrating A Variety of Reading and Writing Activities to Suite the LearnerLIMITED Mutah - Ground FloorRola Jaber • Elizabeth Pinto Student Agency and Action CapacityLIMITED Mount Nebo 2 - Sea FloorLaura Griffin - لورا جريفين Use ScreenCastify to Improve Independent LearningLIMITED Aqaba - Sea Floorرهام الصالح Using Bloom’s taxonomy to adapt English lessons to learners’ needsLIMITED Wadi Rum 1 - Ground FloorKatherine Martinkevich - كاثرين مارتنكيفيتش Using free web based tools and resources to support teaching and learningLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorRowan Roberts - روان روبرتس • Sarah Horrocks - سارة هوروكس

12:45pm PST

1:15pm PST

1:45pm PST

2:45pm PST

التقنيات التعليمية المساندة لتفعيل عملية التعليم والدمج لطلاب ذوي اضطراب طيف التوحدLIMITED Dead Sea 1 - Sea Floorجيمان عماري الدعم الفني والمساءلة الذكية طريقك لتحسين الممارسات التدريسيةLIMITED Jerash - Ground Floorتهاني عوض المعلّم الباحثLIMITED Petra 1 - Sea Floorنسرين فرح تفعيل هندسة الروبوت و الذكاء الاصطناعي في المنهاج المدرسيLIMITED Wadi Rum 1 - Ground Floorأنس جردات • نضال عبد الله جروان عدسات القارئ الخبير في كرة بلومLIMITED Um Qais - Ground Floorغدير الحطبة • محمد تيسير الزعبي فھم المعلمين والمُتعلّمين للتفكّرLIMITED Aqaba - Sea Floorمحمود القادري قوة التساؤل لتعزيز التفكير الناقدFULL Harranah 3 - First Floorمروة بكيرات كيف تُعزّز التغذية الراجعة بين الأقران من تعلّم الطلبة؟LIMITED Harranah 5 - First Floorسناء الرياحي نطور نماذج ذهنية لبناء المعرفة العلمية، لماذا؟LIMITED Amra - Ground Floorرائد الدحلة • ديمة الرواشدة A journey of transformational leadershipLIMITED Harranah 4 - First Floorمیرنا الجوزي Beyond AssessmentsLIMITED Petra 2 - Sea FloorRania Al Ataba • Mais Quawas Challenging the way teachers understand quality: a pupil’s perspective of learningLIMITED Harranah 2 - First FloorAnna Riggall - آنا ريجال Designing Questions: Purposefully Developing Students’ Thinking and Social Emotional LearningLIMITED Harranah 6 - First FloorChristy Folsom Engaging Students in the Classroom: Cooperative Learning StrategiesLIMITED Mutah - Ground FloorMichael Levasseur International- mindednessLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorFidelis Nthenge - فيديليس نثينج Observation for teaching and assessingLIMITED Harranah 1 - First FloorGhada Malouf - غادة معلوف SMP: Songs, Movies, and Plays; An Innovative Method for Teaching EnglishLIMITED Dead Sea 2 - Sea FloorFereshteh Khosravian - فيريشته خوسرافيان Teaching computational thinking as part of a coding curriculumLIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorRowan Roberts - روان روبرتس Teaching Digital CitizenshipLIMITED Mount Nebo 2 - Sea FloorRawan Al Abdallat

4:15pm PST

.توظیف الأدب و الدراما في إحیاء سیر ذاتیة مؤثرةLIMITED Harranah 2 - First Floorدیما ساحلیة • نسرين كرادشة البرمجة: جسر من التنظير إلى التطبيقLIMITED Mount Nebo 2 - Sea Floorصبرين السلمان • محمود جسار التعبير الفني والوعي الذهنيLIMITED Harranah 4 - First Floorفرح أبوحمدان • علا خورشيد التقييم في الصف المبني على البحثLIMITED Harranah 3 - First Floorرنا عمارين الدراما التعليمية ودورها في تنمية الخيال وتعزيز الثقة في النفسLIMITED Harranah 1 - First Floorمهند النوافلة دعم التدريس:الوصف قبل التفسيرLIMITED Dead Sea 1 - Sea Floorميسون مسعود • دعد هدايه كیف نصل إلى مھارات التفكیر العلیا من خلال البرمجة واللیجوLIMITED Aqaba - Sea Floorساندي قاقیش ما هو الاسلوب العلمي لإدارة الصف وضبطه وخصوصاً مع الشخصيات الصعبةLIMITED Harranah 5 - First FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ وظِف الوسائط المتعددة في وسائلك التعليميةLIMITED Mount Nebo 1 - Sea Floorمي حجازي • فايز أبو معلا Assessments for learningLIMITED Amra - Ground FloorNoor Othman ATL for lifelong LearningLIMITED Petra 1 - Sea FloorIman Awwad How to become an IB World SchoolLIMITED Mutah - Ground FloorDina Khalaf - دينا خلف Lenses for Understanding: Emotions of Learners and LearningLIMITED Harranah 6 - First FloorAudai Ababneh Let's Make our learning visible….LIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorHaneen Elayyan • Bana Saad Making technology click in and outside the classroomLIMITED Dead Sea 2 - Sea FloorTapsi Chhabra - تابسي تشهابرا • Shonali Khanna - شونالي خانا Marzano’s Six-Step Process for Building Academic VocabularyLIMITED Jerash - Ground FloorOraib Al-Faoury • Randa Daoud The Power of Story Telling in Flipped Classroom with Primary LearnersLIMITED Petra 2 - Sea FloorRadhika Sista - راديكا سيستا Using the Language Experience Approach to Boost Young Learners’ EnglishLIMITED Wadi Rum 1 - Ground FloorCodie Chaudoin
 
Filter sessions
Apply filters to sessions.
Filtered by Date -