Loading…
Attending this event?

Teacher Skills Forum 2018

View analytic

Sign up or log in to bookmark your favorites and sync them to your phone or calendar.

←View All Dates
Saturday, March 3
 

9:00am

10:30am

5 استراتيجيات لتنمية مهارات القرن ال21 العالمية داخل الغرفة الصفية Aqaba - Sea Floorرنا الشريف التفكير المسموع: سبيل فهم المقروء وطريقه Jerash - Ground Floorسامية الشوابكة تطبيقات الهواتف الذكية في التعليم Amra - Ground Floorفراس جديتاوي تعلم العلوم من خلال التصميم Wadi Rum 2 - Ground Floorسمية المحتسب دور اللّغة في تحفیز النّموّ الفكريّ لدى الأطفال Harranah 3 - First Floorأمينة النوباني علم وفن في الصف " كيف نستخدم الدراما كوسيلة لتعزيز مهارات القرن الواحد والعشرين Harranah 1 - First Floorمهند النوافلة قيادة التعلّم Harranah 2 - First Floorسونا حدادين • عبير صويص كيف تؤثر شخصية المدرس على مستقبل الطالب واسلوب تَعلُمِه؟ Harranah 5 - First FloorHelena Sayegh - هيلينا الصايغ كيف نبني العقلية التنموية في المدرسة؟ Um Qais - Ground Floorإيمان محمود الزغول لغة المعلم وسیلة تعلیم فاعلة Mount Nebo 2 - Sea Floorهالة ابو عناب • الهام فريحات Approaches to teaching and learning across the continuum Mount Nebo 1 - Sea FloorAlan Wrafter - آلان رافتر • Fidelis Nthenge - فيديليس نثينج Class Management for Learning Dead Sea 2 - Sea FloorDarren Arbour - دارن أربور Coaching - A Learning Centered Conversation Petra 1 - Sea FloorFiona Rodger - فيونا رودجر Digital technologies to support teaching and learning in mathematics Petra 2 - Sea FloorTeresa Smart - تيريزا سمارت How to develop meaningful teacher-student relationships Mutah - Ground FloorGhassan Gammoh • Rana Abu Laban Librarians and Inquiry in the MYP/DP Programme Harranah 4 - First FloorKathleen McKim PLCs that Work: Activating Teacher-Driven, Asset-Based Instructional Change Dead Sea 1 - Sea FloorJason Stricker - جيسون ستريكر Teaching Through Visual arts - let’s stop looking and start seeing Wadi Rum 1 - Ground FloorHaneen Arikat - حنين عريقات What Do Great Teachers Do Differently Harranah 6 - First FloorNareman Amro

12:00pm

12:30pm

أدب الاطفال كنافذة على العالم Harranah 1 - First FloorLina Mouchantaf - لينا مشنتف الإعلام المجتمعي كأداه للإبداع والتواصل الايجابي Petra 2 - Sea FloorBayan Al Tal - بيان التل • عنود الزعبي • عبدالله الكفاوين المتعلمون ذوو الاحتياجات الخاصة: استراتيجيات لتعزيز الدافعية Wadi Rum 2 - Ground Floorزينة ناصر تمارين الإحماء العقلي (Pepper) Um Qais - Ground Floorإيمان منصور تمكین الطلبة Harranah 3 - First Floorعامر دبابنة دمج الطلبة في متناول أيدينا Harranah 5 - First Floorجمانة جبر مفاتيح التفكير العشرين Amra - Ground Floorأحلام محمود أبو الفر مواجهة معيقات النمو النفسي من خلال الدراما العلاجية Jerash - Ground Floorغدير أحمد خالد العتوم Bridging the Gap - Preparing students for the jobs of the future Mount Nebo 1 - Sea FloorDolly Wanjiku • Jon Halligan - جون هاليجان Coaching for Instructional Change Dead Sea 1 - Sea FloorJason Culbertson - جيسون كلبرتسون Critical thinking in an increasingly digital world Harranah 4 - First FloorJo Sayers - جو سايرز Free Fun Formative Assessment Tools Mount Nebo 2 - Sea FloorHannah Van de Kamp • Melinda Martin How to achieve the rapid improvement of underperforming schools Harranah 2 - First FloorAnna Riggall - آنا ريجال Multilingualism in PYP Schools Petra 1 - Sea FloorNikki Welsh - نيكي ويلش Neuroscience in the classroom: a new pedagogy? Dead Sea 2 - Sea FloorPaul Denley - باول دينلي Role of health and wellbeing in holistic education Harranah 6 - First FloorSumaya Alyusuf - سمية اليوسف Structured Chaos: Using Creative Writing to Build Classroom Culture Mutah - Ground FloorEmily Clark Successful Teaching Practices in the inclusive classroom Aqaba - Sea FloorSaja Bakeer • Melanie Billings Using Drama for language teaching and learning Wadi Rum 1 - Ground FloorWe’am Hamdan - وئام حمدان

2:00pm

3:00pm

3:30pm

4:15pm

4:30pm

الإيقاع والموسيقى في تدريس عروض الشعر العربيّ Jerash - Ground Floorلبنى الدريني التأمل كأداة لدعم التّعلّم Aqaba - Sea Floorمرام الدويك • منال ابو غزالة التساؤل - نماذج للتطبيق Petra 2 - Sea FloorIman Awwad الهندسة وتعميق الفهم للجبر Um Qais - Ground Floorكمال لحلوح تعليم البرمجة للمبتدئين: مصادر وأدوات Harranah 2 - First Floorعمر حلمي • نديم سرحان كيف تصبح من مدارس البكالوريا الدولية Petra 1 - Sea FloorDina Khalaf - دينا خلف متى نبدأ بالتعليم البيئي للأطفال؟ Mount Nebo 2 - Sea Floorغادة مفلح الخرابشة • ريم فؤاد الفار منحى " العلوم – التكنولوجيا – الهندسة – الرياضيات " الناجح Successful STEM education Wadi Rum 1 - Ground Floorاسماعيل ياسين ورشة القراءة لطلبة المرحلة المتوسطة Harranah 4 - First Floorحنان البقور Assessing for 21st Century Skills: Looking for Evidence to Guide a School Toward 21st Century Learning. Dead Sea 1 - Sea FloorDiane Ullman - دايان أولمان Beyond memorization: engaging the learner through backwards planning Mutah - Ground FloorRachel Lee Blogs and their effects on pupil writing Wadi Rum 2 - Ground FloorSarah Horrocks - سارة هوروكس Connecting the dots with interdisciplinary learning Mount Nebo 1 - Sea FloorRobert Harrison - روبرت هاريسون Flipping Your Classroom Methodology with Office Mix Harranah 3 - First FloorShorooq Ekhmais • Wael Seitan How Can Teachers Understand and Manage Adolescents – A Journey Inside Adolescents’ Minds Harranah 6 - First FloorHelena Sayegh - هيلينا الصايغ Learning beyond the classroom context Dead Sea 2 - Sea FloorJeff Thompson - جيف ثومبسون • Mary Hayden - ماري هايدن Socratic Smackdown: how to engage learners in game-like discussion Harranah 1 - First FloorMarta Fouser The power of literature! Harranah 5 - First FloorDarren Arbour - دارن أربور Using Multiple Intelligences and Different Learning Styles in Teaching Islamic Studies Amra - Ground FloorZuhaira Salman