Loading…

Teacher Skills Forum 2018

Friday, March 2
 

9:30am PST

1 - Pedagogical Leadership Teams: A Key Lever to Improving LearningLIMITED Dead Sea 2 - Sea FloorDiane Ullman • Jason Stricker - جيسون ستريكر • Jason Culbertson - جيسون كلبرتسون 10 - PYP Update and an Exploration of: The Learner, Learning and Teaching, The Learning CommunityLIMITED Petra 2 - Sea FloorNikki Welsh • Laura Griffin - لورا جريفين 11 - Turning Experience into Expertise: Professional Learning through the Collaborative Assessment of Student and Teacher WorkLIMITED Harranah 5 - First FloorTina Blythe - تينا بلايث 2 - الرياضيات والعلوم في الحياة اليومية لصفوف الطفولة المبكرةLIMITED Harranah 1 - First FloorGhada Malouf - غادة معلوف 3 - Learning that matters!LIMITED Harranah 2 - First FloorLina Mouchantaf • Darren Arbour - دارن أربور 4 - كيف نستخدم الدراما كوسيلة لتعزيز مهارات القرن الواحد والعشرينLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorLina Al Tal - لينا التل 5 - Computational Thinking in the English National CurriculumLIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorRowan Roberts - روان روبرتس • Sarah Horrocks - سارة هوروكس 6 - التربية الإعلامية ... أداة للوعي والتطور والإبداعLIMITED Mount Nebo 2 - Sea FloorBayan Al Tal - بيان التل 7 - Supporting Learners in an Increasingly Digital WorldLIMITED Petra 1 - Sea FloorJo Sayers - جو سويرز 8 - How Do Teachers Help Students Develop Self-directed Learning through Project Work?LIMITED Wadi Rum 1 - Ground FloorChristy Folsom • John Leistler - جون ليستلر 9 - Emerging Culture of Teaching and LearningLIMITED Dead Sea 1 - Sea FloorAlan November - ألان نوفمبر

11:00am PST

1:00pm PST

3:30pm PST

 
Saturday, March 3
 

9:00am PST

10:00am PST

10:30am PST

Exhibitor Session: Cambridge Teaching pedagogy - Overview and approaches (Talal Abu Ghazaleh & Co International)LIMITED Yarmuk - Ground FloorYousef Al Rawas • Hisham Al Saghbini 5 استراتيجيات لتنمية مهارات القرن ال21 العالمية داخل الغرفة الصفيةLIMITED Aqaba - Sea Floorرنا الشريف التفكير المسموع: سبيل فهم المقروء وطريقهLIMITED Jerash - Ground Floorسامية الشوابكة تطبيقات الهواتف الذكية في التعليمFULL Amra - Ground Floorفراس جديتاوي تعلم العلوم من خلال التصميمLIMITED Wadi Rum 2 - Ground Floorسميّة المحتسب دور اللّغة في تحفیز النّموّ الفكريّ لدى الأطفالLIMITED Harranah 3 - First Floorأمينة النوباني علم وفن في الصف " كيف نستخدم الدراما كوسيلة لتعزيز مهارات القرن الواحد والعشرينLIMITED Harranah 1 - First Floorمهند النوافلة قيادة التعلّمLIMITED Harranah 2 - First Floorسونا حدادين • عبير صويص كيف تؤثر شخصية المدرس على مستقبل الطالب واسلوب تَعلُمِه؟LIMITED Harranah 5 - First FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ كيف نبني العقلية التنموية في المدرسة؟LIMITED Um Qais - Ground Floorإيمان محمود الزغول لغة المعلم وسیلة تعلیم فاعلةLIMITED Mount Nebo 2 - Sea Floorهالة ابو عناب • الهام فريحات Approaches to teaching and learning across the continuumLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorAlan Wrafter - آلان رافتر • Fidelis Nthenge - فيديليس نثينج Class Management for LearningLIMITED Dead Sea 2 - Sea FloorDarren Arbour - دارن أربور Coaching - A Learning Centered ConversationLIMITED Petra 1 - Sea FloorFiona Rodger - فيونا رودجر How to develop meaningful teacher-student relationshipsLIMITED Mutah - Ground FloorRana Abu Laban • غسان قموه Librarians and Inquiry in the MYP/DP ProgrammeLIMITED Harranah 4 - First FloorKathleen McKim PLCs that Work: Activating Teacher-Driven, Asset-Based Instructional ChangeLIMITED Dead Sea 1 - Sea FloorJason Stricker - جيسون ستريكر Teaching Through Visual arts - let’s stop looking and start seeingLIMITED Wadi Rum 1 - Ground Floorحنين عريقات What Do Great Teachers Do DifferentlyLIMITED Harranah 6 - First FloorNareman Amro

11:00am PST

12:00pm PST

12:30pm PST

Exhibitor Session: INJAZLIMITED Yarmuk - Ground FloorKhawlah Al- Erqsousy أدب الاطفال كنافذة على العالمLIMITED Harranah 1 - First FloorLina Mouchantaf الإعلام المجتمعي كأداه للإبداع والتواصل الايجابيLIMITED Petra 2 - Sea FloorBayan Al Tal - بيان التل • عنود الزعبي • عبدالله الكفاوين المتعلمون ذوو الاحتياجات الخاصة: استراتيجيات لتعزيز الدافعيةLIMITED Wadi Rum 2 - Ground Floorزينة ناصر تمارين الإحماء العقلي (Pepper)FILLING Um Qais - Ground Floorإيمان منصور تمكین الطلبةLIMITED Harranah 3 - First Floorعامر دبابنة دمج الطلبة في متناول أيديناLIMITED Harranah 5 - First Floorجمانة جبر مفاتيح التفكير العشرينFILLING Amra - Ground Floorأحلام محمود أبو الفر مواجهة معيقات النمو النفسي من خلال الدراما العلاجيةLIMITED Jerash - Ground Floorغدير العتوم Bridging the Gap - Preparing students for the jobs of the futureLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorDolly Wanjiku • Jon Halligan - جون هاليجان Coaching for Instructional ChangeLIMITED Dead Sea 1 - Sea FloorJason Culbertson - جيسون كلبرتسون Critical thinking in an increasingly digital worldLIMITED Harranah 4 - First FloorJo Sayers - جو سويرز Free Fun Formative Assessment ToolsLIMITED Mount Nebo 2 - Sea FloorHannah Van de Kamp • Melinda Martin How to achieve the rapid improvement of underperforming schoolsLIMITED Harranah 2 - First FloorAnna Riggall - آنا ريجال Learning beyond the classroom contextLIMITED Dead Sea 2 - Sea FloorMary Hayden Multilingualism in PYP SchoolsLIMITED Petra 1 - Sea FloorNikki Welsh Role of health and wellbeing in holistic educationLIMITED Harranah 6 - First FloorSumaya Alyusuf - سمية اليوسف Structured Chaos: Using Creative Writing to Build Classroom CultureLIMITED Mutah - Ground FloorEmily Clark Successful Teaching Practices in the inclusive classroomLIMITED Aqaba - Sea FloorSaja Bakeer • Melanie Billings Using Drama for language teaching and learningLIMITED Wadi Rum 1 - Ground FloorWe’am Hamdan - وئام حمدان

1:00pm PST

1:30pm PST

2:00pm PST

3:00pm PST

3:45pm PST

Exhibitor Session: Follett’s Digital Resources: Fun Leaning @ your fingertips, anytime & anywhere.LIMITED Yarmuk - Ground FloorBushra Ghannam الإيقاع والموسيقى في تدريس عروض الشعر العربيّLIMITED Jerash - Ground Floorلبنى الدريني التأمل كأداة لدعم التّعلّمLIMITED Aqaba - Sea Floorمرام الدويك • منال ابو غزالة التساؤل - نماذج للتطبيقLIMITED Petra 2 - Sea FloorIman Awwad الهندسة وتعميق الفهم للجبرLIMITED Um Qais - Ground Floorكمال لحلوح تعليم البرمجة للمبتدئين: مصادر وأدواتLIMITED Harranah 2 - First Floorعمر حلمي • نديم سرحان كيف تصبح من مدارس البكالوريا الدوليةLIMITED Petra 1 - Sea FloorDina Khalaf - دينا خلف متى نبدأ بالتعليم البيئي للأطفال؟LIMITED Mount Nebo 2 - Sea Floorغادة مفلح الخرابشة • ريم الفار منحى " العلوم – التكنولوجيا – الهندسة – الرياضيات " الناجح Successful STEM educationLIMITED Wadi Rum 1 - Ground Floorاسماعيل ياسين ورشة القراءة لطلبة المرحلة المتوسطةLIMITED Harranah 4 - First Floorحنان البقور Assessing for 21st Century Skills: Looking for Evidence to Guide a School Toward 21st Century Learning.LIMITED Dead Sea 1 - Sea FloorDiane Ullman Beyond memorization: engaging the learner through backwards planningLIMITED Mutah - Ground FloorRachel Lee Blogs and their effects on pupil writingLIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorSarah Horrocks - سارة هوروكس Connecting the dots with interdisciplinary learningLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorRobert Harrison - روبرت هاريسون Flipping Your Classroom Methodology with Office MixLIMITED Harranah 3 - First FloorShorooq Ekhmais • Dana Al Kurdi • Wael Seitan How Can Teachers Understand and Manage Adolescents – A Journey Inside Adolescents’ MindsLIMITED Harranah 6 - First FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ Neuroscience in the classroom: a new pedagogy?LIMITED Dead Sea 2 - Sea FloorPaul Denley - باول دينلي The power of literature!LIMITED Harranah 5 - First FloorDarren Arbour - دارن أربور Using Multiple Intelligences and Different Learning Styles in Teaching Islamic StudiesLIMITED Amra - Ground FloorZuhaira Salman
 
Sunday, March 4
 

8:45am PST

9:30am PST

10:15am PST

Exhibitor Session: BravoBravoLIMITED Yarmuk - Ground FloorMunzer Fahoum • Jalal Masarweh • Rawan Mubarak ...LIMITED Harranah 4 - First Floorآلاء الشنطف التفكير الدولي والانفتاح على الآخر في صفوف اللغة العربية\ برنامج الدبلوماLIMITED Aqaba - Sea Floorمرام خالد جمعة المراقبة: وسيلة تعليم وتقييمLIMITED Harranah 1 - First FloorGhada Malouf - غادة معلوف تفعيل القيادة الطلابيةLIMITED Harranah 2 - First Floorشادن السلمان • بثينة مسعود فن تصميم الخريطة التاريخيةLIMITED Jerash - Ground Floorإبراهيم العوضي كيف يدعم مدير المدرسة التعلّم في مدرسته ( A Lesson Study Approach)LIMITED Harranah 5 - First Floorفراس العمري هل هم مضطربون؟ أم أبناء مرحلتهم النمائية !!LIMITED Mount Nebo 2 - Sea Floorرائدة القصار • هاني مناصره Collaboration in the ClassroomLIMITED Harranah 6 - First FloorRuba Sha’ath Developing a Coaching Culture in an OrganizationLIMITED Petra 1 - Sea FloorFiona Rodger - فيونا رودجر DP academic updateLIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorAlan Wrafter - آلان رافتر I don’t know how to do that using mathematics!LIMITED Petra 2 - Sea FloorAarnout Brombacher Implementing the IB Career related ProgrammeLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorDolly Wanjiku • Jon Halligan - جون هاليجان Learning from medicine and healthcare – applying evidence-based practice within a supervisory systemLIMITED Wadi Rum 1 - Ground FloorRichard Churches • حنين عريقات Learning through choiceLIMITED Amra - Ground FloorLana Batayneh • Dima Jaradat MYP eAssessment: Challenges and OpportunitiesLIMITED Dead Sea 1 - Sea FloorRobert Harrison - روبرت هاريسون Positive MentoringLIMITED Harranah 3 - First FloorSally Kari Why Workshop – How the Workshop Model Transforms Student LearningLIMITED Mutah - Ground FloorSarah Muller

10:45am PST

11:15am PST

11:45am PST

12:15pm PST

Exhibitor Session: Mubakkir; an easy-to-use app for teachers (Diglossia)LIMITED Yarmuk - Ground FloorMimi Jett إدارة الصف من أجل التعلمLIMITED Harranah 1 - First FloorLina Mouchantaf الأخبار الكاذبة ... طرق الكشف ومهارات تحليل واستخدام المعلوماتLIMITED Dead Sea 1 - Sea FloorBayan Al Tal - بيان التل • عنود الزعبي • عبدالله الكفاوين التعلّم الفعّال باستعمال التكنولوجياLIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorZayed S. Qassem • سهام سليمان التمثيل الرياضي في تعلم الرياضياتLIMITED Harranah 4 - First Floorمحمود جسار • طلعت عياصرة الشخصية تغير الواقع الذاتي - ما هو التأثير المباشر للمدرس على شخصية الطالب؟LIMITED Harranah 5 - First FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ دور الصحة والرفاهية في التعليم الشاملLIMITED Harranah 6 - First FloorSumaya Alyusuf - سمية اليوسف ربط مفھوم خدمة التعلّم بالوحدات الدراسیة والمجتمع المحليLIMITED Harranah 3 - First Floorريم صوالحة فن وعلم في الصف – الصوت والالقاءLIMITED Harranah 2 - First Floorغاندي كشميري لنجعل نموهم السلوكي آمنًاLIMITED Amra - Ground Floorوسام الحساسنة Change management VS Transformational leadershipLIMITED Petra 1 - Sea FloorMunzer Fahoum Developing questioning skills to support learning in mathematics and scienceLIMITED Petra 2 - Sea FloorTeresa Smart - تيريزا سمارت Reaching Every Student: Integrating A Variety of Reading and Writing Activities to Suite the LearnerLIMITED Mutah - Ground FloorRola Jaber • Elizabeth Pinto Student Agency and Action CapacityLIMITED Mount Nebo 2 - Sea FloorLaura Griffin - لورا جريفين Use ScreenCastify to Improve Independent LearningLIMITED Aqaba - Sea Floorرهام الصالح Using Bloom’s taxonomy to adapt English lessons to learners’ needsLIMITED Wadi Rum 1 - Ground FloorKatherine Martinkevich - كاثرين مارتنكيفيتش Using free web based tools and resources to support teaching and learningLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorRowan Roberts - روان روبرتس • Sarah Horrocks - سارة هوروكس

12:45pm PST

1:15pm PST

1:45pm PST

2:45pm PST

التقنيات التعليمية المساندة لتفعيل عملية التعليم والدمج لطلاب ذوي اضطراب طيف التوحدLIMITED Dead Sea 1 - Sea Floorجيمان عماري الدعم الفني والمساءلة الذكية طريقك لتحسين الممارسات التدريسيةLIMITED Jerash - Ground Floorتهاني عوض المعلّم الباحثLIMITED Petra 1 - Sea Floorنسرين فرح تفعيل هندسة الروبوت و الذكاء الاصطناعي في المنهاج المدرسيLIMITED Wadi Rum 1 - Ground Floorأنس جردات • نضال عبد الله جروان عدسات القارئ الخبير في كرة بلومLIMITED Um Qais - Ground Floorغدير الحطبة • محمد تيسير الزعبي فھم المعلمين والمُتعلّمين للتفكّرLIMITED Aqaba - Sea Floorمحمود القادري قوة التساؤل لتعزيز التفكير الناقدFULL Harranah 3 - First Floorمروة بكيرات كيف تُعزّز التغذية الراجعة بين الأقران من تعلّم الطلبة؟LIMITED Harranah 5 - First Floorسناء الرياحي نطور نماذج ذهنية لبناء المعرفة العلمية، لماذا؟LIMITED Amra - Ground Floorرائد الدحلة • ديمة الرواشدة A journey of transformational leadershipLIMITED Harranah 4 - First Floorمیرنا الجوزي Beyond AssessmentsLIMITED Petra 2 - Sea FloorRania Al Ataba • Mais Quawas Challenging the way teachers understand quality: a pupil’s perspective of learningLIMITED Harranah 2 - First FloorAnna Riggall - آنا ريجال Designing Questions: Purposefully Developing Students’ Thinking and Social Emotional LearningLIMITED Harranah 6 - First FloorChristy Folsom Engaging Students in the Classroom: Cooperative Learning StrategiesLIMITED Mutah - Ground FloorMichael Levasseur International- mindednessLIMITED Mount Nebo 1 - Sea FloorFidelis Nthenge - فيديليس نثينج Observation for teaching and assessingLIMITED Harranah 1 - First FloorGhada Malouf - غادة معلوف SMP: Songs, Movies, and Plays; An Innovative Method for Teaching EnglishLIMITED Dead Sea 2 - Sea FloorFereshteh Khosravian - فيريشته خوسرافيان Teaching computational thinking as part of a coding curriculumLIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorRowan Roberts - روان روبرتس Teaching Digital CitizenshipLIMITED Mount Nebo 2 - Sea FloorRawan Al Abdallat

4:15pm PST

.توظیف الأدب و الدراما في إحیاء سیر ذاتیة مؤثرةLIMITED Harranah 2 - First Floorدیما ساحلیة • نسرين كرادشة البرمجة: جسر من التنظير إلى التطبيقLIMITED Mount Nebo 2 - Sea Floorصبرين السلمان • محمود جسار التعبير الفني والوعي الذهنيLIMITED Harranah 4 - First Floorفرح أبوحمدان • علا خورشيد التقييم في الصف المبني على البحثLIMITED Harranah 3 - First Floorرنا عمارين الدراما التعليمية ودورها في تنمية الخيال وتعزيز الثقة في النفسLIMITED Harranah 1 - First Floorمهند النوافلة دعم التدريس:الوصف قبل التفسيرLIMITED Dead Sea 1 - Sea Floorميسون مسعود • دعد هدايه كیف نصل إلى مھارات التفكیر العلیا من خلال البرمجة واللیجوLIMITED Aqaba - Sea Floorساندي قاقیش ما هو الاسلوب العلمي لإدارة الصف وضبطه وخصوصاً مع الشخصيات الصعبةLIMITED Harranah 5 - First FloorHelena Sayegh - هيلينا صايغ وظِف الوسائط المتعددة في وسائلك التعليميةLIMITED Mount Nebo 1 - Sea Floorمي حجازي • فايز أبو معلا Assessments for learningLIMITED Amra - Ground FloorNoor Othman ATL for lifelong LearningLIMITED Petra 1 - Sea FloorIman Awwad How to become an IB World SchoolLIMITED Mutah - Ground FloorDina Khalaf - دينا خلف Lenses for Understanding: Emotions of Learners and LearningLIMITED Harranah 6 - First FloorAudai Ababneh Let's Make our learning visible….LIMITED Wadi Rum 2 - Ground FloorHaneen Elayyan • Bana Saad Making technology click in and outside the classroomLIMITED Dead Sea 2 - Sea FloorTapsi Chhabra - تابسي تشهابرا • Shonali Khanna - شونالي خانا Marzano’s Six-Step Process for Building Academic VocabularyLIMITED Jerash - Ground FloorOraib Al-Faoury • Randa Daoud The Power of Story Telling in Flipped Classroom with Primary LearnersLIMITED Petra 2 - Sea FloorRadhika Sista - راديكا سيستا Using the Language Experience Approach to Boost Young Learners’ EnglishLIMITED Wadi Rum 1 - Ground FloorCodie Chaudoin
 
Filter sessions
Apply filters to sessions.